سیستم های دوربین مداربسته با توجه به شرایط محیطی برای نصب انتخاب می شوند.

یکی از المان های مهم برای انتخاب دوربین مداربسته شرایط آب و هوایی می باشد. برای مثال اگر برای محیط بیرونی دوربینی انتخاب کنیم باید دوربین ضد آب باشد .

دوربین های مداربسته از لحاظ ضد آب بودن دارای استاندارد های مختلفی می باشند که IP66 یکی از آن استاندارد هاست .

در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی استاندارد IP66  خواهیم پرداخت .

 

IP Code چیست ؟

اصطلاحی در استاندارد IEC60529 است که بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استانداردی با دو حرف IP در کنار دو رقم، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند.

اگر بتوانیم به خوبی تحلیل خصوصیات تاثیر گذار بر قیمت دوربین های مداربسته را انجام دهیم ممکن است با دوربین گران قیمتی رو به رو شویم که حتی دارای ارزش بالاتری نسبت به خصوصیاتش می باشد .

و بر عکس ممکن است دوربین مداربسته ای خیلی ارزان باشد ولی کماکان ارزش واقعی پایین تری داشته باشد .

مفهوم ارقام IP66

♦ رقم اول  بین ۰ تا ۶ است سطح حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و نیز حفاظت افراد را مشخص می‌کند.
♦ رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر نفوذ آب (و نه هیچ مایع دیگر) مشخص می‌کند. هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است. 

 

 

♦ جدول درجه حفاظت IP
IP یک کد دو رقمی است به شکل IPXY 

 

کلمه IP که در تمامی کد ها مشترک است. اولین رقم (X) نشان دهنده درجه حفاظت در برابر تماس و نفوذ اجسام خارجی (هر نوع جسم خارجی نظیر گرد و غبار، ابزار و …) و دسترسی به قسمت های خطرناک است و دومین رقم (Y) نیز درجه محافظت در مقابل نفوذ رطوبت، آب و مایعات را نشان می دهد.

انـتخاب آگاهانه ی دوربـین های مداربسته از نظر درجه ی حفاظت دوربین مداربسته در برابر ضربه ، آب و … تـضمین گر طول عمر بالا از آن دوربین می باشد .


 

جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.